Saya tidak faham mengapa Menteri-menteri PH tidak takut untuk berbohong sedangkan isu-isu itu yang digunakan untuk memfitnah dan menyerang saya melibatkan pelaburan asing.

Dan ini sudah tentu akan diteliti rapi oleh media asing.

Selepas tipu rakyat Malaysia berkali-kali, adakah kerajaan PH juga mahu menipu media antarabangsa dan pelabur asing?

Apa kebaikkan kepada negara kita?

Seperti dilaporkan oleh media antarabangsa Reuters, EHP sekali lagi menafikan mereka tidak mahu membayar balik kos pembelian kepentingan 37% EHP kepada FELDA dengan kadar faedah 6% setahun.

EHP turut mengesahkan bahawa adanya klausa "Put Option" di mana FELDA tidak akan kerugian (downside protection) dengan pembelian kepentingan EHP itu - bermakna FELDA tidak ditipu oleh saya dan tidak rugi berbilion Ringgit.

Mereka juga menafikan bahawa wujudnya kes Mahkamah di mana EHP telah saman FELDA supaya EHP tidak perlu bayar - sekaligus membuktikan Menteri PH telah berbohong.

https://www.reuters.com/article/indonesia-eagle-high-plnt/indonesias-eagle-high-says-not-taking-legal-action-against-malaysias-felda-idUSJ9N1ZS00E

JAKARTA, April 16 (Reuters) - Indonesia’s Rajawali Group on Tuesday denied that its PT Eagle High Plantation Tbk unit was pursuing legal action over Malaysian palm oil plantation agency Felda’s plan to walk back on a $500-million purchase of a stake in the unit.
“Felda and Rajawali, or any subsidiary of Felda or Rajawali, are not or have never been engaged in any court proceeding,” Rajawali said in the statement.
A Malaysian official last week said that Eagle High had decided to contest Felda’s decision to walk back from its purchase of the stake in arbitration.
Reporting by Cindy Silviana Writing by Fransiska Nangoy